Skip to Content Contact Us

יש גם דרך אחרת להתגרש

תחום דיני המשפחה הוא התחום היחיד בעולם המשפט שלרוב בעלי הדין מונעים על ידי רגשות אשר בראשן הצורך בנקמה. לעיתים אני נשארת פעורת פה ממקרים שבהם בעלי הדין זונחים את החתירה לתוצאה הסופית להביא לסיום של הנישואין ו"פירוק החבילה" ומעמידים במרכז את הרצון בנקמה, כאשר הם ממנים אותי כמוציאה אל הפועל של היצר שלהם לנקום.
בפגישה הראשונה אני תמיד מבהירה שהליכים משפטיים אשר מנוהלים על ידי שופט ומסתיימים בפסק דין, לעולם לא יהוו סיפוק לצורך של הלקוח בנקמה וגם לא מזור לנפשם הפצועה של הילדים אשר היו שותפים למאבק ארוך שנים בזירת הבוץ של הערכאה השיפוטית. שהרי לאחר שהתקבלה פיסת נייר שמרוחה עליה כותרת "פסק דין", בני הזוג הם אלה שאמורים ליישם את הוראותיו. לא השופט אשר הכריע וככל הנראה גם לא עורך הדין אשר במשך שנים שפך שמן למדורת הסכסוך.
אמר פעם כב' השופט בדימוס צבי טל: "Keep your clients out of court" אמר וצדק!!! ההליך המשפטי הוא אזור מלחמה, ממנו יוצאים רק מפסידים, כאשר המפסידים העיקריים הם בבת עיננו- ילדנו!!!
מניסיון, תמיד יהיה שווה יותר לעשות וויתורים ופשרות האחד כלפי השנייה, רק במטרה להימנע מאזור המלחמה שממנו יוצאים רק מפסידים.
מקרה שהיה כך היה….
הם היו זוג מושלם. 3 ילדים, וילה מפוארת באחד מיישובי חוף הכרמל ובבעלותם עסק משפחתי משגשג. חלוקת התפקידים הייתה ברורה, איילה מגדלת את הילדים ויוסי שולט שליטה מלאה על כל ענייני הכספים. הוא ניהל את העסק במשך 20 שנים ביד רמה. עשה שימוש משכיל ושקול ברווחים ופנה לאפיקי השקעה אחרים. רכש נכסי נדל"ן בערים אירופאיות אשר הניבו תשואות יפות. כך ברבות השנים העסק המשפחתי היה "הפרה החולבת" לעסקים קטנים נוספים. הם חיו כשועי ארץ, נסעו ברכבי יוקרה מיובאים וטסו במחלקות ראשונות ליעדים היקרים בעולם. המילה "לא" מעולם לא הייתה שגורה בפיהם, הם היו עשירים וכך הם גם ניהלו את חייהם.
ביום בהיר אחד הוא הודיע לה שהוא רוצה להתגרש. הבשורה הקשה לא התקבלה אצלה בהפתעה. היא תמיד ידעה שיום יבוא וההזנחה העצמית שלה יביאו אותו "לרעות בשדות זרים".
היא קיבלה את ההודעה בהבנה אבל היה לה תנאי לגירושין – גישור! חלוקה שוויונית של זמני השהות עם הילדים וחלוקה שוויונית של הרכוש המשותף.
הוא הסכים במהרה לתנאי ההוגן שהציעה ומיד הם פנו יחדיו להליך של גישור. מפגישה לפגישה היא הבינה שיוסי, ששלט שליטה בלעדית על ההון המשפחתי, שעה שהיא סמכה עליו בעיניים עצומות, תכנן בקפידה את מהלך הגירושין ודאג שנים קודם לכן למצוא פתרונות יצירתיים להברחת והסתרת הכספים המשותפים, לרבות באמצעות חשבונות בנק בחו"ל אשר מנוהלים על ידי נאמנים. עובדה שהופכת את מלאכת הערכת היקף הרכוש המשותף לבלתי אפשרית.
לא הייתה לה ברירה והיא הרגישה שבהליך הגישור, כמו בחיי הנישואין, הוא נשאר הצד החזק אשר מכתיב את הדרך וכופה עליה "פשרות" לא הוגנות. לא נותרה לה כל ברירה והיא פנתה לקבל ייעוץ. מהר מאוד היא הבינה שהדרך לברר את היקף הרכוש העצום היא רק דרך הוראות של בית המשפט. היא הבינה שיוסי מיוזמתו לעולם לא יחשוף את התמונה האמתית.
בצו מיידי הורה בית המשפט על מינוי מנהל מיוחד לעסק המשפחתי ולכל החברות אשר בבעלות המשפחה ומינוי רואי חשבון להערכת הרכוש. שום דבר לא עצר את יוסי מלהמשיך ולהסתיר. השליטה המלאה בהון המשפחתי אפשרה לו לממן 2 משרדי עורכי דין יוקרתיים בשכר חודשי גבוה, תוך שהוא מציב בפניהם מטרה ברורה – פגיעה אנושה באיילה כאשר כל האמצעים כשרים.
היא נותרה לבדה, שלושת הילדים המשותפים נכנעו לפיתוי הכלכלי שהציע אביהם והעדיפו את חיי המותרות. היא נאלצה לעזוב את הוילה היוקרתית, אשר בית המשפט קבע שהיא רשאית להתגורר בה, אבל לא הותיר לה אפשרות כלכלית לשאת בהוצאות הכבדות של אחזקתה. הוא סגר לה את כל הברזים, והקציב לה 5,000 ₪ בחודש.
כעבור 5 שנים של הליכים משפטיים, שעה שלא עלה בידו של בית המשפט להעריך את ההון המשפחתי, הורה על הליך של במב"י (BUY YOU BUY ME)– או שאיילה קונה את החלק של יוסי או שיוסי קונה את החלק של איילה. בעזרתם של אחיה, החליטה איילה לרכוש את חלקו של יוסי בכל העסקים והרכוש.
הכסף הרב שנותר בידיה של איילה לא יהווה לעולם מזור לנפש הפצועה שלה ושל ילדיה, לאחר 5 שנים של הליכים משפטיים שעלותם הגיעה למיליוני שקלים שהוצאו על שכר טרחת עורכי הדין, שכר טרחתם של שמאים, רואי חשבון, אקטוארים, מנהלים מיוחדים, מיליוני מסמכים וחוות דעת אשר התיימרו להעריך את היקף הרכוש, תסקירים, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים, הדרכות הוריות, תיאומים הוריים, ובעיקר 5 שנים של כאוס שהותיר אחריו פצעים מדממים שלא יגלידו לעולם.

מוסר השכל – גם אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים "לפרק את החבילה", תשתדלו שלא לשרוף את כל הגשרים, אל תשקיעו הון על להרוס את מי שחלק אתכם מיטה והוא במקרה גם ההורה של הילדים שלכם. סוף מעשה במחשבה תחילה, הגלגל מסתובב וגם הקארמה….

 

גשר

אולי יעניין אותך גם

המאמץ המזערי

יצא לכם פעם לחשוב האם יש הבדל בין מצב בו תעמדו ליד הקומקום ותביטו בו עד שהמים יגיעו לנקודת הרתיחה, או מצב בו תסדרו בינתיים

שלדים בארון

# קובי ועופרי קובי הגיע לפגישת הייעוץ עם סנדלי שורש וחולצת טריקו עם הדפס דהוי של חגיגות חג הקטיף בקיבוץ. הוא המזכיר הראשי והנערץ של

תום לב

כל לקוח שמגיע אלי אני מיד מבהירה לו שהשלב הראשון בניהול התיק יהיה שלב של משא ומתן. אני לעולם לא פונה מיד לערכאות השיפוטיות, מתוך

נחיתה רכה

הפעם היו אצלי זוג בגישור. טלי ורונן. הם ביקשו להיפרד בכבוד, נקי ובלי לעשות נזק לילדים. הבהרתי שעצם הפרידה של ההורים זה נזק לילדים, אבל

בסוף זה יגמר

בסוף זה יגמר הבטחתי לסיוון כאשר סיימנו את פגישת הייעוץ. פגישה שהיוותה את יריית הפתיחה למסע הגירושין שלה מיואב. הבעל הנרקיסיסט שלה. במהלך הפגישה היא

משחק פוקר

כמה פעמים קרה לכם שחשבתם על מישהו  ופתאום פגשתם אותו?ברור שזה לא מקרה. אתם פשוט זימנתם אותו, משכתם אותו אליכם באמצעות אנרגיה. למה? כי ככה

ווטסאפ
Back top top