Skip to Content Contact Us

אבא בעל כורחו

טיפול בתיקים מסוימים לעיתים גורם לי לתהות האם היותי אישה, משפיע באופן מסוים על הגישה בה אני נוקטת בתיק שבו עולה שאלה מגדרית מובהקת.

הטיפול בתיק של יותם סיפק לי תשובה ברורה וחד משמעית – עצם היותי אישה, המייצגת גבר, דווקא מקנה לי יתרון בשל היכולת להיכנס לתוך נעליה של האישה שניצבת מנגד ולהביט על התיק בפרספקטיבה שונה מזו של הלקוח שלי.

שיחת הטלפון מיותם תפסה אותי בעיצומה של חופשה משפחתית באילת.

לפני שהספקתי לומר "שאני בחופשה, נדבר עוד כמה ימים". הוא הבהיר לי שאם אני מנתקת את השיחה, הוא  ישים קץ לחייו. הוא נשמע מבועת, מפוחד, כאילו חרב עליו עולמו.

הצעתי לו לקחת אוויר ולהתחיל מהתחלה.

הוא התחיל דווקא מהסוף – אמר שברגעים אלה מסר לו שליח מעטפה ובתוכה תביעת מזונות לילדה שהוא לא מכיר בשם עלמה.

ממשפט למשפט החלה להתבהר התמונה והבנתי שיותם נפל קורבן למעשה נוכלות של אישה אשר גרמה לו להפוך לאב בעל כורחו.

הם הכירו בבר תל אביבי מוכר, שניהם רווקים תל אביבים, הוא בן 35, עוסק בנדל"ן ובעלים של מספר נכסים בעיר. היא בת 38, מוכרת בחנות בגדים, בלונדינית, כחולת עיניים אשר בורכה בקימורי גוף מושלמים.

המפגשים "המזדמנים" בניהם היו כיפים, זורמים, מצחיקים. הם התחילו על הבר וסיימו את הערב בסקס משכר חושים בדירת הרווקים שלו בקומה ה-21 של מגדל יוקרתי. היא שכנעה אותו שהוא יכול לסמוך עליה בעיניים עצומות כי היא נוטלת גלולות.

ביום בהיר אחד היא הצהירה בפניו שהיא בהיריון. הוא ירד על בירכיו והתחנן שתעשה הפלה, שהוא לא רוצה ילדים כרגע והציע לה עולם ומלואו. ניסה להסביר לה שההשלכות של מעשיה חורצות את גורלו של ילד אשר יוולד למציאות ללא אבא, ובאיזו זכות היא כופה עליו לקשור את גורלו אליה לשארית חייו. נועה סירבה בתוקף לסיים את ההיריון, אבל הבטיחה שלא תדרוש ממנו דבר.

על דוכן העדים נחשפה התוכנית המוקפדת של נועה. בדיעבד הסתבר שהיא הרגישה שהשעון הביולוגי מקרב אותה בצעדי ענק לגיל "הבלות", ובמקום לפנות לבנק הזרע, היא בחרה בעסקה כלכלית משתלמת יותר.

היא "איתרה" את יותם באמצעות הפייסבוק והבינה שכיסו עמוק מספיק ובשילוב הגנים המשובחים, הוא יהווה מועמד ראוי להיות אב לפרי בטנה. היא החלה לבלוש אחר מקומות בהם הוא נהג לבלות ובסבלנות שאינה מביישת צלף משופשף, היא השיגה את מטרתה.

צו לגילוי מסמכיה הרפואיים חשף, כי בסמוך ליצירת הקשר עם יותם, היא החלה ליטול כדורי הורמונים אשר הגדילו את סיכויה "להיקלט" ואף נטלה כדורי חומצה פולית שמפחיתים את הסיכוי למומים בעוברים.

הצלבת תאריכים של תכתובת SMS בניהם, עם תיעוד הביקורים אצל הגניקולוג שלה חשף, כי ביום שבו היא  ביקרה אצל הרופא לצורך בדיקת "זקיקים" אשר מאשרת את קיומו של הביוץ, הוא גם אותו יום שבו היא שכנעה את יובל לבלות ערב סרט בביתו.

יום החקירה הסברתי לשופטת, שכנשים, לעולם לא נוכל להבין את תחושת העלבון של אב בעל כורחו, אבל פסיקה אמיצה אשר קוראת תיגר על נשים שעושות שימוש לרעה בבלעדיות שניתנה להן על הבאת ילדים לעולם, יכולה להוות מזור לנפשו הפצועה של יותם.

השופטת הבהירה שמזונות צריך לשלם גם אם הילדה הגיעה לעולם בניגוד לרצונו, אבל היא השתכנעה שבנסיבות המקרה יש בהחלט מקום להקלה ב"עונש".

אז… נשים יקרות, אל תכפו על אף גבר הורות – כמו שיש לנו זכות להיות אימהות, כך יש להם זכות שלא להיות אבות.

וגברים יקרים, תעשו טובה, השתמשו בקונדום.

אולי יעניין אותך גם

ילד פלא

ביום ראשון שעבר החתמתי הסכם משפחתי כולל וגדול שהביא לסיומו משבר משפחתי עוד יותר גדול שיכול היה להיות אירוע הרסני שדומה בעוצמתו להפצצת יפן על

במב״י

את עופרי אני מכירה מתקופת ההתמחות, משרדי החברה שלה היו צמודים למשרד שבו עבדתי. היינו נפגשות בחוץ לסיגריה (עוד לפני שבעלי גרם לי להפסיק לעשן),

יש גם דרך אחרת להתגרש

תחום דיני המשפחה הוא התחום היחיד בעולם המשפט שלרוב בעלי הדין מונעים על ידי רגשות אשר בראשן הצורך בנקמה. לעיתים אני נשארת פעורת פה ממקרים

נפלאות האינטואיציה

בהכנה לבחינות הלשכה אמר לי פעם מרצה חכם שהתשובה הראשונה שסימנתי היא תמיד תהא התשובה הנכונה. הסיבה לכך היא אינטואיציה. אינטואיציה היא תכונה בעלת ערך

יש גם דרך אחרת להתגרש……..

תחום דיני המשפחה הוא התחום היחיד בעולם המשפט שלרוב בעלי הדין מונעים על ידי רגשות אשר בראשן הצורך בנקמה. לעיתים אני נשארת פעורת פה ממקרים

אמא חורגת

אמא חורגת עם עמוס הדר נאלצה לקיים קשר יומיומי. הוא היה אבא של עומר, הילד הכי בעייתי בכיתה שאותה היא קיבלה לחנך. בהתחלה היו אלה

ווטסאפ
Back top top