Skip to Content Contact Us

המרחם על אכזרים

השבוע עשיתי בסטורי סקר שעסק בשאלה מי נסחט יותר בהליכי גירושין – נשים או גברים.

אז 50% מהעוקבים שלי סבורים שנשים חלשות מול גברים.

38% סבורים שאין שום קשר למגדר ורק 12% סבורים שנשים סוחטות גברים בהליכי גירושין.

האינטואיציה החברתית לוקחת אותנו מיד להצבת האישה כנחותה בהליכי משא ומתן לקראת הסכם גירושין.

אבל אני דווקא חושבת שבפסיקות בתי המשפט וגם בחוקים עצמם, קיימת הטיה מובהקת לטובת נשים.

את עבודת הגמר של התואר השני שלי הקדשתי למחקר אמפירי של הסכמי גירושין הבוחן את ההשפעה של ההטיה הזו. התוצאות היו מובהקות – נשים עושות שימוש ביתרון שנותנים להן בבתי המשפט, כדי לסחוט גברים במו״מ.

Img 3049

בואו אני אספר לכם הרופא ועקרת הבית.

שנים שליוויתי את הרופא הבכיר במסע ההיפרדות מעקרת הבית שלו.

מאז שנת 2018 ועד חודש ינואר 2023. כמעט 5 שנים שהוא ריחם עליה. הוא עזב את הבית לאחר שחלה במחלת הסרטן כשהיא מתבצרת בוילה הצופה לים.

5 שנים שהוא נושא בכל החזרי החובות והמזונות והינה הינה עוד רגע היא חותמת על הסכם הוגן. והוא מרחם עליה, והיא סוחטת, והוא מוותר לה על 10% בתמורת מכר הבית (כלומר שהיא תקבל 60% והוא 40%) והינה היא חותמת, אבל אז עוד דרישה.

הוא מוותר לה על כל תכולת הבית ומאפשר לה זכות מגורים לעוד 5 שנים נוספות והינה הינה היא חותמת אבל אז הגיעה הקורונה והיא השתייכה לאיזו כת מתנגדת חיסונים והיא מסרבת לחתום על אישור לחיסון הילדים עד שלא יוותר על עוד קצת.

והינה הוא מוכן לוותר כדי לקנות לילדיו המתבגרים את החירות ללכת לבית הספר ולפגוש חברים. והוא ויתר על עוד כמה אחוזים מה-50% שמגיעים לו על פי דין.

אבל עקרת הבית שלנו לא ידעה שובע, וככל שהוא האכיל את המפלצת הסחטנית שבה היא הייתה יותר ויותר רעבה.

היא דרשה להגדיל את מזונות הילדים וקיבלה. היא דרשה שישלם לה פיצויים על הפסדי הקריירה שלה ועל עוגמת הנפש. וקיבלה. היא דרשה שיוותר על כל החובות. והוא סירב. אמר שאין לו בעיה לשאת בהחזרים אבל כשימכרו את הבית הם יחזירו הכל. וכתגובה לכך היא עזבה את הבית ואת הילדים ועברה לגור אצל הוריה במרכז.

הוא היה צריך להתמודד עם משמרות בבית החולים, החזרי חובות גבוהים, שעות נוספות ו-3 ילדים. חיילת, ילד בכיתה ח׳ וילד בכיתה ו'.

"תסתדר…. תבין קצת מה אני עברת כל השנים" היא הטיחה בו.

הוא התחנן שתחזור כי הילדים מתגעגעים והיא התנתה את שובה בהסכמה לדרישותיה.

אבל רק חשבנו שהסוף יהיה בלסמן וי על כל  דרישותיה. כי עכשיו הגענו לשלב הניסוחים. עורכת הדין שלה העבירה ניסוחים דראקוניים שלא מביישים הסכם דמיוני בין ביבי לגנץ אחרי הפרת ההבטחה של פינוי כיסא ראש הממשלה.

כל סעיף כלל סנקציה מחמירה, משמורת משותפת שמלווה בקנס יומי בגין הפרה בסך של 1,000 ₪ ומזונות משקמים (כן יש דבר כזה במקום מזונות אישה) בסך 3,000 ₪ לכל החיים.

ועוד ועוד סעיפי משנה דמיוניים.

בשלב מסוים כבר הרגשתי שעצם העובדה שאני משתפת פעולה עם הקרקס הסחטני שלה, זו רשלנות מקצועית. אבל הרופא התחנן שלא אשאיר אותו לבד ושהוא מוכן לחתום לי על כל טופס ויתור שאבקש. הוא רק רוצה שהסיוט הזה יגמר. אבל אמרתי לו ככה בדיוק נראית סחיטה. והוא נראה כמו תחת כישוף רק רצה שזה ייגמר ושהוא יוכל לצאת לחופשי.

ביום ראשון האחרון היא הביאה לו את הטיוטה "הסופית" מבחינתה. והבהירה לו שאם הוא לא חותם עליה הוא יצטער על זה. הוא אמר שהוא יחתום רק לאחר שיעבור איתי ביחד על הניסוחים.

והיא אמרה לו אין פה שום דבר חדש על הכל הסכמנו. הוא אמר לה "בלי לחץ" אחזור מהסופ״ש בחו״ל עם הבנים ונחתום.

אבל בשדה התעופה המתין לו צו עיכוב יציאה מן הארץ. והוא התקשר אלי בבכי תמרורים ואומר לי מה אני אמור לעשות?! הילדים מאוכזבים.

והמשפט היחיד שהיה לי לומר לו הוא:

סופו של מרחם על אכזרים זה להתאכזר לרחמנים. וזה התשלום שהילדים המסכנים שלך צריכים לשלם על כך שאבא שלהם יצר מפלצת שלא יודעת שובע.

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

סליחה, מחילה ומה שביניהם

גליה וקובי היו זוג רגיל לחלוטין, גליה פקידה במס הכנסה וקובי רו"ח עצמאי. הכנסה יפה, 3 ילדים ובית עם משכנתא.  ערב אחד הוא קלט בזווית

שח – מט

שח-מט בדיוק כמו במשחק, גם בהליך גירושין, הדרך להשיג את מטרות הלקוח היא באמצעות אסטרטגיה נכונה. אבל כדי לתכנן אסטרטגיה נכונה יש להידרש לכמה שיותר

שומרת הסף

זה היה ה-1.7.19 היום הראשון של החופש הגדול. בילינו אחה״צ שמח בבריכה המתנפחת במרפסת. הייתי אז בראשיתו של היריון שני. שבועות מרגשים של היריון אחרי

אישה נחושה

אישה נחושה הסיפור של נעמה הלקוחה שלי הוא אחד הסיפורים הכי הזויים ששמעתי בחיים שלי. כששמעתי אותו פעם ראשונה לא האמנתי. אבל נעמה, שמיררה בבכי

אבא פדופיל

רונן פתח את פגישת הזום שלנו במשפט: "את הניסיון האחרון שלי, לפני שאני מוותר על הילדים שלי". ביקשתי ממנו להתחיל מההתחלה. הוא אמר לי אני

אז מי באמת מנהל איתכם מו״מ

השבוע התחיל בלקוחה שייצגתי לפני שנה בערך. זו הייתה אפיזודה חולפת כזו, שרותיי נשכרו כדי להגיש ערעור בסוגיה משפטית מורכבת ומסוימת. ניצחנו בערעור ביג טיים,

ווטסאפ
Back top top