Skip to Content Contact Us

איך שגלגל מסתובב לו

רוני היה רווק בן 38 כשהכיר את סיגל, סטודנטית חריפה למשפטים בת 29. הם יצאו 4 חודשים ואז היא נכנסה להיריון. רוני התנה את החתונה בהסכם ממון. סיגל נפגעה עד עמקי נשמתה, מלאת הורמונים היא חתמה על הסכם ממון בידיים רועדות.

רוני, שהיה אז אֵיל נדל״ן, סיפק לסיגל חיי מותרות במרומיי פנטהאוז תל אביבי יוקרתי, טיסות במחלקות ראשונות, בגדי מותגים ומסעדות יוקרה.

6 חודשים אחרי החתונה סיגל ילדה בת, אבל במקביל לחופשת הלידה היא כבר התחילה התמחות במשרד עורכי דין נחשב. התמחות ששוריינה לה כבר משנת הלימודים הראשונה. כעבור שנתיים סיגל נגשה למבחני הלשכה ועברה אותם בהצטיינות.

היא חזרה לאותו משרד יוקרתי, שהציע לה משרה מלאה בשכר מתגמל במיוחד.

רוני הביע חוסר שביעות רצון מכך שסיגל בחרה בקריירה במקום באימהות. הוא אומנם מימן מטפלת צמודה, אבל עקץ את סיגל בכל הזדמנות.

סיגל הבהירה באופן חד משמעי, שכל עוד הסכם הממון לא מבוטל, היא תדאג לעצמה. היא ידעה שהחיים שרוני מאפשר לה, ירדו לטמיון אם חלילה ייפרדו.

Img 1229

מהלך כל שנות הנישואין רוני שמר על הפרדה רכושית מוחלטת. מידר אותה מכל גישה ומידע לעסקיו, לנכסיו לחשבונות הבנק ואפילו סרב לפתוח חשבון בנק משותף.

הוא אומנם הנפיק לסיגל כרטיס אשראי, בו היא יכלה לעשות שימוש בלתי מוגבל, אבל מעליה ריחפה עננת ההסכם שהיה ברור ולא הותיר מקום לספק – החברות, הנכסים והכספים שרוני צבר לפני, אחרי ובמהלך הנישואין  שייכים לו ורק לו ולסיגל אין ולא תהיה בהם שום זכות. עורך הדין של רוני, שערך עבורם את ההסכם, היה מספיק הגון כדי לערוך את הוראותיו באופן הדדי. כלומר גם ״כל נכסיה של סיגל שנצברו לפני, אחרי ובמהלך הנישואין, יהיו בבעלותה בלבד ולרוני לא תהיה בהם שום זכות״.

כאשר הם הביאו את ההסכם לאישורו של בית המשפט, השופט הביע את מורת רוחו מהקיצוניות שבה הוא מנוסח, והכתיב לפרוטוקול הבהרה ולפיה הזכויות (לרבות החובות) של כל אחד מהצדדים יוותרו בבעלות הצד שעליו הם רשומים, ולצד השני לא תהא כל חובה אחד כלפי השנייה.

כעבור 5 שנים נולדו זוג תאומים. סיגל, שלא הצליחה להשיל מעליה את הקילוגרמים העודפים מההיריון הקשה שעברה, ספגה עקיצות מכאיבות שהפכו לאדישות עד כדי זלזול של ממש. רוני נהג לצאת בלילות ולא טרח אפילו להדיף מעצמו את שאיריות הבושם הנשי שנדבקו עליו.

אבל אז הוא נפל קורבן לנוכלות בהיקף של מיליונים. הוא רכש קרקע ב-10 מיליון שקלים, לאחר שהוצגו לו מסמכים מזויפים ולפיהם הקרקע כבר מופשרת לבניה. ניסיונותיו הנואשים להתאושש מהמכה החזקה שחטף, לא הועילו והוא נאלץ להתחיל למכור עוד ועוד נכסים כדי לכסות את החובות.

סיגל לעומת זאת, כבר הייתה שותפה בכירה ומוערכת במשרד עורכי הדין היוקרתי. מכיוון שאנגלית הייתה שפת אימה, היא נשלחה לייצג את המשרד בעסקאות גדולות בחו״ל וקיבלה בונוסים שמנים.

בבוקרו של יום חורפי בשלהי חודש ינואר, כאשר נשארה עם אחד התאומים בבית, דפקו על הדלת 2 גברים בריונים ששיתפו אותה שבעלה היקר מסובך עד מעל הראש עם השוק האפור.

באותו יום היא הגיעה אלי וביחד הגשנו תביעה לאכיפת פסק דין (את אותו הסכם ממון שקיבל תוקף של פסק דין, אצל אותו שופט אדיב שהציל אותה כאשר התעקש להוסיף את ההבהרה לעניין החובות). במקביל גם עתרנו לסעד הצהרתי המכריז על רוני כבעלים הבלעדי של כל זכויותיו וחובותיו. וכמובן שבאופן הדדי גם ביחס לסיגל.

אותו הסכם ממון, שקיבל תוקף של פסק דין, כלל ״סעיף הוליוודי״ ולפיו רוני התחייב לפצות את סיגל בסך של מיליון שקלים עבור כל ילד שיוולד להם (זה סעיף מקובל בהסכמים מהסוג שמדיר את בת או בן הזוג מהנכסים שנצברים גם במהלך הנישואין).

את הדרישה הזו כבר הגשנו כתביעת חוב על סך 3 מיליון שקלים בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן, במסגרת הליך פשיטת רגל שנפתח כנגד רוני בבית המשפט המחוזי.

כשקיבלנו את פסק הדין ההצהרתי ,סיגל הזכירה לרוני את מילות השיר של עידן רייכל:

״אל תשכח, הכול זה כמו גלגל מסתובב על כל אחד שעולה יש אחד שיורד…"

אולי יעניין אותך גם

שני סיפורים על הסכמי ממון

השבוע ראיתי ב"חי בלילה" אייטם על זוג שהציבו שתי כספות בכניסה לחתונה שלהם. אחת לאורחי החתן ושנייה לאורחי הכלה. חשבתי לעצמי האם בדיוק כמו שהרעיון

ציפור אחת ביד

יהודית, אישה פשוטה, בת 70, צנועה, אחות בפנסיה. בגיל 48 היא החליטה לשים סוף לזוגיות המתעללת שבה היא חיה במשך שנים והתגרשה. את אהרון היא

אַבּוּ עָלַי

אַבּוּ עָלַי כבר כמעט חודש שאני כותבת את עבודת סיום התואר שלי. עבודה אמפירית שחוקרת השפעות חיצוניות על תוצאות של הסכמים. לקחתי כמה הסכמים שבאמצעותם

הבוררת

לפני מספר חודשים הגיעו אלי זוג בני 65. האישה נראתה בשיא שלה. מטופחת, פסים מדויקים ופן בשיער, לבושה בשמלת מיני, עקב נמוך ולק ורדרד בציפורניים.

במקום שאין אנשים השתדל להיות איש

בגיל 55 אמיר הגיע לפסגה, הוא היה נשוי ואב ל-3 ילדים, עורך דין מצליח ובעליו של משרד יוקרתי שהעסיק 10 עובדים שכירים ועסקים רבים נוספים.

פעם ראשונה "טעות" פעם שנייה "טיפשות"

השעה הייתה 23:00 בלילה כשעל צג הטלפון שלי הופיע השם של שירן, קרובת משפחה שבחלוף השנים הפכה לחברה. היא נשמעה מבוהלת וביקשה להיפגש עכשיו. כיאה

ווטסאפ
Back top top