Skip to Content Contact Us

יום הולדת עם משמעות

יום הולדת יש רק פעם בשנה… רק פעם בשנה… רק פעם… רק פעם… רק פעם בשנה.

וטוב שכך!!!

כי בתור האדם הכי פרגמטי שחיי ביקום הזה, יום הולדת עבורי הוא לא יותר מאשר יום לעריכת חשבון נפש, שמשמעותו – פעולה חשבונאית – של מה הייתי לפני שנה ומה אני היום.

רצה האל וכבר שנה שניה ברציפות שאני חולה ביום הולדתי. שנה שעברה זו הייתה הקורונה והשנה זו סתם איזו שפעת מעיקה.

ובכל זאת היה זה יום הולדת מחמם את הלב.

אתמול בבוקר התעוררתי לצלילי שיר יום ההולדת שאני אוהבת, קיבלתי חיבוק מגיא ומהבנות, כיביתי נרות שננעצו על עוגת יום הולדת מעוטרת בלב מסוכריות צבעוניות, שגיא הכין לי.

Whatsapp Image 2023 03 11 At 08.52.28

אכלתי ארוחות בוקר עם משפחה וחברה טובה (שׁהיא משפחה)ֿ, ופתאום בשעות הערב גיליתי שלא עלתה שום תמונה לרשתות (רחמנא ליצלן) ובכל זאת זה יום ההולדת בו קיבלתי הכי הרבה ״מגילות״(ברכות מהלב והנשמה), ברכות מאנשים שהייתי עבורם משמעותית. אז איך הם ידעו שיש לי יום הולדת אתם שואלים?! כי הם פשוט זכרו.

רבי נחמן מברסלב אמר: ״היום בו נולדת הוא היום שבו אלוהים החליט שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך״.

כלומר יש סיבה לעובדה שנולדתי. לעובדה שאני פה.

Whatsapp Image 2023 03 11 At 08.54.52

בהמשך כתב על זה ויקטור פרנקל בספרו ״האדם מחפש משמעות״. פרנקל (ניצול שואה) היה עד לאנשים ששרדו, למרות שהיה ברור שאין להם סיכוי לשרוד. הוא גילה שהסיבה לכך ששרדו הייתה משמעות – סיבה לחיות.  

אז איך אתם מסבירים את זה שדווקא בעולם שיש בו ״הכל״, שאין צורך לעמוד בתור לסלקציה: ימינה לעבודה, שמלאה לתאי הגזים, וגם אין שום צורך ללכת לבאר כדי לשאוב את המים שאנחנו אמורים לשתות או לקצור את החיטה בעצמנו כדי להכין ממנה לחם. אפשר פשוט ללכת למאפיה ולרכוש איזה בריוש טוב.

דווקא בעולם הזה, שבו יש את הכל ובשפע, הכל בגדול, הכל מהר, דווקא בעולם הזה הכי הרבה אנשים חווים דיכאון, דווקא היום מספר ההתאבדויות עולה בקצב מתמיד וגיל המתאבדים יורד באופן מדאיג.

רק השבוע התאבד ילד בן 13. על המצבה שלו יהיו חרוטות השנים:  2010-2023 – פשוט הזוי.

הסיבה לכך היא שדווקא בעולם הזה ה-רִיק הוא הכי גדול. מכל האפשרויות הללו קשה מאוד למצוא את המשמעות.

ומי שחושב שניתן למלא את ה-רִיק הזה בתמונות אינסטגרם ״ מְפֻלְטָרוֹת ״ וחיוכים מזויפים, בעיני טועה, שהרי זה לא המפרשים (הבדים) שמשיטים את הספינה, אלא הרוח שנושבת לתוך הבדים. אותה רוח זו המשמעות שמשיטה אותנו למרחקים. אותה רוח היא זו שמעירה אותי בבוקר וגורמת לי לעשות את מה שאני עושה הכי טוב.

כבר מזמן הבנתי שזה לא הכסף, לא הסיפוק הרגעי בלקנות בגד חדש או זוג נעליים. הריגוש האמיתי הוא הפרצוף של הבן אדם שגרמתי לו לסגור פרק בחיים שלו בכבוד.

החיים שלי מלאים בחיוכים כאלה. רק השבוע, ביום שלישי, דחיתי תוכניות שהיו לי ונסעתי לאחד מבתי המשפט בצפון כדי לעמוד ביחד עם לקוחה יקרה אל מול השופט, כאשר הוא מקריא בפניה את סעיפי ההסכם שסוגר פרק בחיים שלה. זה לא הכסף מה שהניע אותי לדחות את התוכניות שהיו לי. כי את הכסף כבר קיבלתי. זה הסיפוק מאותו חיוך של הקלה שהיה מרוח ללקוחה על הפרצוף כאשר היא הבינה שזהו. זה סופי.

לפני מספר חודשים אמר לי קולגה שהוא ממש מפחד שלא להידבק מהיושרה שלי, ואני בלב אמרתי לעצמי שחבל לי שהוא עוד לא הבין את המשמעות האמיתית של המקצוע שלנו. שהמשמעות מושפעת מעיקרון אחד – עשיית טוב לאחר.

אז לרגל יום הולדתי ה… מי יודע כמה… אני מאחלת לעצמי שני דברים:

  1. להמשיך בדיוק באותה הדרך – לעשות טוב לאחר.
  2. להיות בריאה (בגוף ובנפש) כדי להצליח לעשות את זה.

יום הולדת שמח לי.

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

מפלצת מקטינה

לורד ועידן 3 ילדים. ורד תמרנה בין הבית לקריירה באופן מושלם. היא מנהלת משאבי אנוש בחברת הייטק גדולה, אחראית על מאות עובדים ובדרך פלא מצליחה

שקית הפתעות

שקית ההפתעות אלעד בן 38 ואביבית בת 41 הגיעו במטרה לערוך הסכם ממון לפני חתונה. אביבית חיפאית במקור ואלעד גדל ביבנה. שניהם גרים בתל אביב

המדריך המלא לפרידה מנרקסיסט

המדריך המלא לפרידה מנרקסיסט מקור המונח ״נרקסיסט״ הוא מאגדה יוונית המספרת על נסיך יפה תואר בשם נרקיסוס אשר התאהב בדמותו שהשתקפה ממי הביצה ולא הצליח

ניפוץ מיתוסים על גירושין

השבוע הגיע לסיומו קורס מרתק שדן ביסודות ההלכתיים של בתי הדין הרבניים. אני מודה שחיכיתי לסיום הקורס רק כדי לכתוב את הטור הזה. אני אומנם

"שלח לחמך על פני המים כי ברב הימים תמצאנו"

נפגשנו השבוע במקרה בתור לחיסון שפעת. שמחתי מאוד לראות אותה. היא נראתה קורנת ומאושרת. שונה לחלוטין מהפעם האחרונה שפגשתי אותה. זה היה לפני שנתיים בדיוק.

כוחה של מילה

זה לא סוד שהלקוחות שמגיעים אלי, לרוב מצויים במשבר הכי משמעותי בחיים שלהם. לא משנה אם הלקוח הוא זה שיזם את הפרידה או הצד השני.

ווטסאפ
Back top top