Skip to Content Contact Us

"שלח לחמך על פני המים כי ברב הימים תמצאנו"

נפגשנו השבוע במקרה בתור לחיסון שפעת.
שמחתי מאוד לראות אותה. היא נראתה קורנת ומאושרת. שונה לחלוטין מהפעם האחרונה שפגשתי אותה.
זה היה לפני שנתיים בדיוק. תחילת חורף 2017. ליאורה הגיעה אלי למשרד לפגישה ודרשה להגיש תביעה להגדלת מזונות.
אני זוכרת היטב את הפגישה הזו. היא סיפרה לי על היחסים הטובים בינה לבין הגרוש שלה ועל כך שהילדים מאושרים מהזמן עם אבא שלהם. אבל דמי המזונות שקיבלה היו נמוכים והיא חשה דוחק כלכלי שהכביד עליה.
השבתי לה שאין לי בעיה לייצג אותה בתביעה להגדלת מזונות, אבל יכול מאוד להיות שהסכום שאגבה כשכר טרחה, לא יהיה שקול לתוצאה של ההליך. ובכל מקרה הבהרתי שאני לא ממליצה.
מי שמכיר אותי יודע, אני תמיד משקפת עבור הלקוח את המציאות (גם זו המשפטית) האמיתית. לא מייפה, לא מתיפייפת ולא חוסכת תיאורי כישלון צפויים. אני תמיד אומרת שעדיף הפתעה לטובה מאשר הפתעה לרעה.
הסברתי לליאורה שניהול הליך להגדלת מזונות יכניס אותה לתקופה של שנתיים לפחות שבה היא תצטרך להציג מצג של עוני, של מסכנות. היא תצטרך לרדת ברמת החיים ולבצע שינויים דראסטיים בהתנהלות הכלכלית שלה והכל כדי לנסות ולשכנע את בית המשפט שסכום המזונות שעליו הסכימה, לא מספיק לה היום.
כמובן שהצגת ה"מסכנות" היא החלק הקל, הכנתי אותה גם שעצם הגשת התביעה (ולא משנה מה יהיו תוצאותיה) יחריבו את יחסיה הטובים עם אב ילדיה. ובסופו של יום הנפגעים העיקריים יהיו הילדים.
הצעתי לה לקחת את הכסף שחשבה להשקיע על שכר הטרחה שלי ולהשקיע אותו במשהו שיכול להניב לה כסף ולהגדיל את הכנסות שלה (ולא על חשבון אב ילדיה).
כשנפגשנו בתור לחיסון השפעת היא אמרה לי: "זהר הדברים שאמרת לי שינו לי את החיים". יצאתי ממך מלאת אנרגיות לפתח משהו חדש ששנים רציתי ולא היה לי אומץ".
הגעתי הבייתה באותו יום, קבעתי פגישה עם בעלים של מפעל שמייצר פטנט מיוחד של מוצרי תינוקות וקניתי כרטיס טיסה לטוקיו. בפגישה הצעתי לו הסכם בלעדיות לייבוא המוצר ומוצרים משלימים לישראל.
הוא דרש מקדמה נמוכה ב-1,000 דולר מהצעת שכר הטרחה שאת נתת לי.
זה היה הסימן שלי לצאת לדרך.
היום, שנתיים אחרי, מאות אלפי תינוקות והורים נהנים מהמוצרים שלי. קו היבוא שלי גדל בכל חודש בעשרות אחוזים והביקוש עצום. וכמו הביקוש כך גם ההכנסה. אני נהנית מרווחה כלכלית אפילו מעסיקה 2 עובדים.
ואת יודעת מה הכי יפה בכל הסיפור הזה היא אומרת לי, שלפני כמה חודשים פניתי לגרוש שלי והצעתי לו, שבמקום להפקיד כל חודש את המזונות לחשבון שלי, יפקיד אותם לתוכנית חיסכון עבור הילדים.
אני חייבת להודות, שמרוב "היי" לא הרגשתי את החיסון.

תזכרו!
1. לנו כעורכי דין יש כוח עצום להחריב וכוח עצום לבנות. תשדלו להשתמש בכוח רק כדי לבנות.
2. מחשבה יוצרת מציאות. אם תחשבי מסכן תהי מסכנה, אם תחשבי פיתוח – תתפתחי.
3. מומלץ לקיים מצוות שלח לחמך על פני המים, לעולם אתה לא יודע באיזו דרך זה יחזור אליך.

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

מי, מה, מתי ואיפה

מי, מה, מתי ואיפה לעיתים יש תחושה שמוסד הנישואים הוא כמו מֻקְצֶה. כשכל העולם מתפתח, ואפילו את הרופאים כבר מחליפים רובוטים שממיינים את החולים למחלקות

אישה נחושה

אישה נחושה הסיפור של נעמה הלקוחה שלי הוא אחד הסיפורים הכי הזויים ששמעתי בחיים שלי. כששמעתי אותו פעם ראשונה לא האמנתי. אבל נעמה, שמיררה בבכי

נעלי עקב

בזמן האחרון קיבלתי אינספור הודעות "בפרטי" מדוע הפסקתי עם "תמונות המעלית". התשובה היא – נעלי עקב. אני לא אוהבת את עצמי בלי נעלי עקב ולכן

נפלאות האינטואיציה

בהכנה לבחינות הלשכה אמר לי פעם מרצה חכם שהתשובה הראשונה שסימנתי היא תמיד תהא התשובה הנכונה. הסיבה לכך היא אינטואיציה. אינטואיציה היא תכונה בעלת ערך

מדליק את הדלקת

  השבוע גיא ואני סיימנו קורס בן 5 שבועות. קורס זוגיות בהנחיית בחור מבריק בשם שרון כהן. ומכיוון שאני אדם תועלתני – אז בכל סיום

מוסד הנישואין בישראל

כידוע, הגדרתה של מדינת ישראל היא "מדינה יהודית דמוקרטית". הגדרה זו עוגנה במגילת העצמאות שנחתמה ב-14 במאי 1948. אם נכנסים לעובי הקורה בבחינת ההגדרה הזו,

ווטסאפ
Back top top