Skip to Content Contact Us

המדריך המלא לפרידה מנרקסיסט

המדריך המלא לפרידה מנרקסיסט

מקור המונח ״נרקסיסט״ הוא מאגדה יוונית המספרת על נסיך יפה תואר בשם נרקיסוס אשר התאהב בדמותו שהשתקפה ממי הביצה ולא הצליח להתנתק ממנה. הוא קרב וקרב אליה עד שנפל וטבע.

Img 1053
*התמונה מתוך מאמרה של Wilson Counselinh

 

קיבצתי לכם מאפיינים בולטים להליך גירושין מבן/בת זוג נרקסיסטים.

מראש אני מתנצלת על כך שהמדריך כתוב בלשון שמופנית לנשים – אבל אל תתבלבלו – המון גברים סובלים מאותה בעיה.

אז קחו נשימה עמוקה, כי קל זה לא יהיה. אבל תזכרו שקשה להתגרש ממנו – וקשה הרבה יותר לחיות איתו.

מאפיין מס׳ 1 – גבולות

הליך גירושין מנרקסיסט הוא הליך ללא גבולות. מבחינתו הכל כשר כדי להחליש אותך ולגרום לך להצטער על הרגע שהבנת שאת עוברת התעללות נפשית ושאת בוחרת להפסיק להיות הקורבן שלו.

מבחינתו אין שום דבר שבאמת חשוב – שימי לב שכל מה שהוא יזהה שחשוב לך – יהפוך להיות הווטו שלו ודווקא על זה הוא לא יסכים להתפשר.

דוגמא:  סוגית זמני השהות עם הילדים – אם תחשפי בפניו שיש יום קבוע בשבוע שבו את חייבת להיות בעבודה – דווקא על היום הספציפי הזה הוא לא יסכים להתפשר בשום אופן.

טיפ: תגדירי מראש את הגבול שכשהוא נחצה, זה הסימן להפסיק את המו״מ. מה הקו התחתון שתחתיו לא תסכימי לוותר. ואני מזהירה, הוא בוחן את הגבולות ולא משנה כמה תוותרי הוא תמיד ירצה עוד קצת. למשל אם הסכמת על הסדרי שהייה שווים ומזונות נמוכים, הוא יבקש להשאיר את המזונות הנמוכים ולצמצם את הזמן שהוא מחויב לשהות עם הילדים.

 

מאפיין מס׳ 2 – שחור לבן

העולם שלו קיים בצבעים של שחור או לבן. או שהוא אוהב אותך, מרעיף עליך מחמאות, מתנות, הפתעות, או שהוא מעביר ביקורת בלי סוף, עושה מניפולציות רגשיות.

אם את לא איתו – את נגדו ואם את נגדו הוא חייב לנצח, הוא חייב לפגוע הכי חזק ובמקומות הכי כואבים. לרוב הוא גם יחליף עורכי דין חדשות לבקרים כי הוא ינסה לבחון גם את הגבולות שלהם.

דוגמא: הוא יהיה אב השנה, יתנדב לעזור לך עם הילדים וברגע שתערערי את השליטה שלו עליך, הוא יעניש אותך בטיפולי שתיקה ויהפוך את ההתנהלות בבית לעינוי מתמשך.

טיפ: פשוט אל תופתעי מהפערים הקיצוניים ביחס כלפייך.

 

מאפיין מס׳ 3 – ייצוג

הוא יפתח את ההליך בבקשה (על גבול התחינה) לנסות לפתור את הסכסוך ללא עורכי דין.

תזכרי – שמבחינתו כשאת מיוצגת, הוא מאבד את השליטה עליך. ולכן היזהרי! כי הוא כנראה יעשה לך גזלייטינג שמסיט אותך כנגד הייצוג המשפטי שבחרת והאנשים הקרובים לך, כדי לפזר ערפל על התודעה שלך. המטרה שלו היא שתישארי ללא הגנה, ללא ביטחון ושאולי תוותרי על הרעיון לעזוב אותו.

במקביל הוא יתייעץ עם כל מי שצריך, יעשה מניפולציות מאחורי הגב שלך ויכין היטב את השטח למהלך הבא.

 

מאפיין מס׳ 4 – הכנת השטח

בזמן שהוא משכנע אותך שאתם יכולים להסתדר ללא עורכי דין ולהתגרש בשלום, הוא יכין את השטח היטב. הוא יוריד בכוונה את היקף המשרה כדי להפחית את השכר שלו, יתחיל להבריח נכסים ויצבור חובות בכוונה.

עוד לפני שהספקת להבין מי נגד מי, הוא יעלים את כל המסמכים בבית, ישנה את כל הסיסמאות לכל החשבונות ואולי יבטל את ההרשאה ההדדית בחשבון הבנק. הוא גם יכחיש הכל וכשתטיחי בפרצוף את הרוע שלו, הוא ייעלב ויאשים אותך במצב.

טיפ: תנסי להקדים ולצלם ה-כ-ל!! מיילים, WhatsApp, תלושי שכר, תדפיסי בנק, מסמכים מחברות הביטוח. אם הוא עוד לא ביטל את ההרשאה ההדדית בחשבון, תעשי את זה את, אבל אחרי שתפתחי חשבון בנק משלך ותפקידי בו כמה שקלים לבנים לימים השחורים שהוא מתכנן לך.

 

מאפיין מס׳ 5 – משא ומתן

בפגישות המשא ומתן הוא יתיש את כל הנוכחים בחדר ויגרום לתחושת מיצוי של ממש. הוא לא ייתן לך להוציא מילה ועד שכבר הצלחת להשחיל משפט, הוא יהנהן עם הראש ויגרום לך להרגיש שאת לא מדברת לעניין. הכל כדי שהוא לקבל בחזרה את כל תשומת הלב בחזרה.

ולמה הוא זקוק לשליטה והכוח, כי הוא חסר ביטחון עצמי והוא צריך לידו אישה קטנה כדי שתגרום לו להרגיש גדול.

טיפ: עוד לפני שהתחלת את המו״מ, תציבי ביחד עם עורך הדין שלך גבולות שאם הוא חוצה אותם, את פונה להליך משפטי. תציבי גם מטרות ברורות של מה חשוב ומה פחות.

תשתדלי שהוא לא ידע מה המטרות שלך, כי אם הוא חלילה יבחין במשהו שחשוב לך, זה יהיה הדבר שעליו הוא לא יתפשר בשום מצב.

 

מאפיין מס׳ 6 – אחריות

הוא בחיים לא ייקח אחריות – את תמיד תהי אשמה בגירושין ולכן לפי העיוות שלו את צריכה לשלם על זה ומגיע לך להישאר בלי כלום.

טיפ: תוותרי מראש על האגו שלך – תבלעי צפרדעים ותמיד תזכרי שאת בהתחלה של הסוף.

אל תצפי ממנו להודות בכלום. להיפך – בינך לבין עצמך קחי אחריות על זה שאיפשרת לנרקסיסט לפרוץ לך את הגבולות וקחי גם אחריות גדולה יותר על ההחלטה להשתחרר ממנו.

תתייחסי אליו כאל נכה – נכה רגשית שלא מסוגל לגלות אמפטיה בשום שלב. גם לא כלפי הילדים.

תשתדלי להתנתק רגשית ולהעביר את ניהול המסע לשליטה של עורך הדין.

 

מאפיין מס׳ 7 – איומים

הוא מאיים תמיד: הוא ידאג שתגורי ברחוב, שיפנה למס הכנסה על דברים שהוא יודע שעשית, שיוכיח שיש לך מחלת נפש, הוא ינפנף במרשם של הציפרלקס שנטלת לאחר הלידה,  בהודעה מהבוס שאם עוד פעם תיעדרי (כי הילדים כל הזמן חולים) הוא יפטר אותך.

טיפ: תתעלמי.

 

מאפיין מס׳ 8 – אין החלטות שיפוטיות – יש המלצות

הוא יגיש עשרות בקשות הזויות, הוא יהפוך את החיים שלך ושל הילדים  לגיהנום בחסות מערכת המשפט.

רוב הבקשות שלו יידחו ואולי גם יפסקו נגדו הוצאות, אבל מבחינתו החלטות שיפוטיות הם לא יותר מהמלצה בלבד. לרוב הוא גם לא ישלם מזונות (בטח לא בזמן) ויגרור אותך להליכי גביה בהוצאה לפועל. הוא יגרום לך לירוק דם עד שתוציאי ממנו שיתוף פעולה בעניינים פשוטים וברורים מאליהם כמו לרשום את הילד לכיתה א׳ (חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות מחייב חתימה של שני ההורים).

טיפ: אל תנסי אפילו להיכנס איתו ראש בראש.

תזכרי – המטרה שלו היא להוציא אותך מדעתך. אם לא תצאי מדעתך, זה יוציא אותו מדעתו. ואז הוא יפסיק.

תתאמני בלזרום על גלי רוח ההליך (אני יודעת שזה קשה, בכל זאת מדובר במשפחה שלך).

 

מאפיין מס׳ 9 – שלוש טכניקות לגיוס צדדי ג׳ למאבק

הראשונה – במהלך החיים המשותפים – הוא ידאג להרחיק אותך מכל החברים שלך, בטענה שהם מזיקים לך. אבל בפועל המטרה היא שליטה מלאה. כלומר בחלוף השנים תמצאי את עצמך בקשר רק עם החברים שלו ואז כשתיפרדו, ברור איזה צד הם יתפסו ואת תמצאי את עצמך לבד.

השנייה – לאחר פתיחת ההליך – הוא ינסה לגייס את המשפחה שלך המטרה לשכנע אותך שאת עושה את טעות חייך שאת עוזבת אותו ואם זה לא יעבוד, הוא יגייס את המשפחה שלו כדי להגיש תביעה כספית בגין פנקסנות של כספים שהם העבירו לכם כעזרה לפני 10 שנים ועכשיו כשהטרף של הבן הנרקסיסט שלהם נכנע, הם יהפכו את אותם הכספים ״להלוואות״ ואם צריך גם יזייפו מסמכי הלוואות לטובת העניין.

השלישית (שהיא האכזרית ביותר) – הוא יגייס למאבק שלו את הילדים הקטנים, כדי להשפיל אותך ולגרום לך להאמין שאת אמא גרועה שכשלה בתפקידה, שאת פירקת את המשפחה ושבגללך אין לו כסף לרשום אותם לחוג (כשבפועל חקירה כלכלית מעלה שתזרים המזומנים בחברה שלו עומד על כמה מיליונים בשנה ושהוא מנהל הליך שלם על גובה המזונות).

 

מאפיין מס׳ 10 – תקשורת

הוא ירשום לך מגילות מתישות שזורות בהאשמות קשות וביקורת אכזרית שפוגעת במקומות הכי כואבים. הוא ינסה לנהל איתך משא ומתן ב- WhatsApp.

תזכרי שאת מוקלטת, מצולמת ומתועדת. הוא ינסה למשוך אותך בלשון ואז יגיש את התכתובת לבית המשפט כשהוא מוציא את הדברים שלך מהקשרם.

טיפ: הצבת גבולות – תצמצמי שיח למינימום ורק בעניינים קונקרטיים הקשורים בילדים ובניהול השוטף של הבית.

 

מאפיין מס׳ 11 – שקרים

הוא ישקר על הכל. גם על דברים קטנים וגם  לעורכי הדין שלו.

הוא יסתיר מידע ולא יהסס לחתום על תצהירי שקר. הוא ישכח לצרף (כאילו בטעות) את תלוש השכר שכולל את ימי ההבראה ואם צריך גם יזייף מסמכים ללא היסוס.

הוא יגרום לך להתפתל כדי לקבל את המידע שהוא חייב להציג על פי חוק ואז גם יפר החלטות וצווים שיפוטיים.

 

מאפיין מס׳ 12 – שליטה

הוא חולה שליטה. הוא ינצל כל הזדמנות ויחפש כל פרצה לחדור חזרה לשליטה בחיים שלך על הנפש שלך.

זו הסיבה שהוא פוגע ישירות בכל מה שחשוב לך. הוא חוסם אותך מגישה למידע ולכסף. וינסה לערער את האמוןשלך בעורך הדין, בחברים שמגבים אותך בהליך ובאנשי הטיפול.

טיפ: תביני – הכי קל לשלוט עליך כשאת חלשה ולכן תקיפי את עצמך באנשים שיתנו לך תחושת ביטחון שמה שאת עושה זה הדבר הנכון.

בהתחלה יהיו לך קולות בראש שנשמעים בדיוק כמוהו –  תתעלמי – תביני שאלו הקולות שהוא הרגיל אותך לשמוע. תתאמני בלהקשיב לקול הפנימי שלך ואם אין לך כזה- אז הגיע הזמן לעצב.

 

ואם כבר הגעת עד כאן – תזכרי שקשה להתגרש ממנו אבל קשה יותר לחיות איתו.

אם אתם מזדהים עם התחושות שתיארתי או שאתם מכירים אנשים שהטור הזה יכול לסייע להם לצאת ממערכת יחסים אלימה שבה הם כלואים, תשלחו להם את הטקסט הזה ואולי תבטיחו את מקומכם בגן עדן. כי כמו שזיווג זו מצווה, אז גם שחרור מנקסיסט זו מצווה.

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

לשבת עם הפחד לקפה

וואו איזה שבוע זה היה. שבוע מפחיד! תרתי משמע. גיא ואני חברים בקהילה שבכל חודש יש פעילות והתמקדות ברכיב אחר של הנפש. חודש אחד זוגיות,

ניכור הורי

זה לא סוד שצמד המילים "ניכור הורי" וכל מה שקשור בו, גורם לי חלחלה. שטיפות מוח של הורה אחד כנגד ההורה השני, הם לטעמי לא

סיפור פריזאי

שלומי ואווה הכירו באוניברסיטה, הוא למד תואר ראשון במנהל עסקים והיא למדה מזרח תיכון. היא הייתה עולה חדשה מצרפת שבדיוק סיימה תהליך גיור ארוך ומתיש.

יותר מזל משכל

יותר מזל משכל רינה ומאור הגיעו אלי כדי לערוך צוואה הדדית וברגע האחרון הצלחתי לשכנע אותם שייפוי כוח מתמשך זה מסמך חובה. הם אומנם בני

הבוררת

לפני מספר חודשים הגיעו אלי זוג בני 65. האישה נראתה בשיא שלה. מטופחת, פסים מדויקים ופן בשיער, לבושה בשמלת מיני, עקב נמוך ולק ורדרד בציפורניים.

רולטה רוסית

כשראיתי את הפגישה ביומן השם צילצל לי, אבל לא זכרתי את הסיפור במלואו. כשהיא הגיעה אלי למשרד, כבר זיהיתי מיד ונזכרתי בהליך הגירושין הכי מלוכלך

ווטסאפ
Back top top