Skip to Content Contact Us

אלימות כלכלית

איילה הגיעה אלי מיואשת. לפני שבוע הייתה לי וילה ומרצדס ו-4 כרטיסי אשראי שעשיתי בהם כרצוני. והיום בקושי כסף למונית כדי להגיע אליך היה לי. הוא לקח לי הכל.

"הוא" זה אילן. בעלה ב-30 שנים האחרונות. הם הכירו כשהיו סטודנטים באוניברסיטת חיפה. היא הייתה סטודנטית לפסיכולוגיה והוא סטודנט למשפטים.

מיד לאחר הלימודים הוא התקבל להתמחות באחד המשרדים הגדולים באיזור המרכז וזה היה ברור שהם עוזבים את חיפה בעקבותיו.

מהר מאוד הוא הפך שותף בכיר במשרד והמשכורות שלו הגיעו לעיתים גם ל-6 ספרות.

באותה מהירות שהוא התקדם בעבודה, היא הביאה ילדים. שלושה בנים ובת. כולם בתוך 5 שנים.

הוא היה רק בלידה אחת מתוך ה-4, כי בשאר הוא פשוט הופיע בבית משפט "ולא יכול היה להיעדר בהתראה כל כך קצרה".

הסידור הזה היה לה נוח, בכל הזדמנות הוא אמר לה: "אני מביא מספיק כסף, את יכולה להרשות לעצמך לא לעבוד, שהרי אי אפשר לנהל בית אחד, 4 ילדים ושתי קריירות".

גם כאשר היא יצאה לעבוד, אז המשכורת שהכניסה בקושי כיסתה את המטפלת, שגם ככה רק המחשבה על זה שמישהו זר יטפל לה בתינוק עוררה בה חלחלה.

השנים עברו והפרים בין אילן לאיילה נפערו. הוא היה יוצא בבוקר, מדיף ריח של בושם טוב, לבוש בקפידה עם חליפה מעוצבת ושעון יוקרתי.

הילדים גדלו וכבר לא היו זקוקים לשהות שלה בבית. להיפך, השהות שלה שם דיי העיקה.

היא מצאה את עצמה ימים שלמים עם הפיג'מה במיטה. לא מצליחה למצוא לעצמה תעסוקה.

יום אחד, כאשר הורידה את החפתים מחולצתו המכופתרת, היא קלטה כתם של מייקאפ. היא הריחה את החולצה ונידף ממנה ריח בושם של אישה.

מאותו רגע היא מצאה לעצמה תעסוקה, שכרה בלש פרטי, התקינה לו מכשיר ציטוט על הנייד ופשוט ישבה ימים שלמים עם אוזניות והקשיבה לשיחות שלו. ברובן היו אלה שיחות עבודה, אבל חלקן היו שיחות תיאום עם מספר נשים קבועות איתן הוא ניהל קשרים רומנטיים.

נהג להיפגש איתן בחדרים יוקרתיים שמושכרים לפי שעה.

מחיטוט במסמכים שהיו בבית היא גילתה שיש חשבונות בנק שרשומים על שמו ועל שם אמא שלו. יתרות הזכות שם עמדו על מאות אלפים.

בשלב מסוים כאשר הרגישה שיש לה מספיק חומר, היא הדפיסה הכל, כרכה והניחה לו על שולחן פינת האוכל בבית.

היא עיין במסמכים ואמר שהיא מוזמנת לצאת מהבית אם לא טוב לה. אף אחד לא מכריח אותה להישאר. רק בדרך החוצה, תשאירי את המפתחות של המצדס ושל הוילה היוקרתית עם הבריכה.

את מוזמנת לארוז מזוודה וללכת. הילדים יחליטו עם מי הם רוצים להישאר.

באותו יום המוכרת בחנות הנעליים הסתכלה עליה במבט חשוד ואמרה לה שהכרטיס שלה דווח כגנוב. ולמחרת היא יצאה בבוקר לשיעור פילאטיס והבחינה שהרכב שלה לא בחניה. מסתבר שהוא מכר אותו.

הוא ביטל לה את המנוי למכון הפילאטיס וביטל גם את כל התשלומים העתידיים לקורסים המגוונים שבהם היא השתתפה.

היא מצאה את עצמה משוטטת ברחובות עם שטרות במזומן שהצליחה להוציא מהכספת הביתית לפני שהוא שינה את הקוד שלה.

היא הביטה בי במבט מיואש ושאלה מה מגיע לה. השבתי לה שחצי מהכל!!

בשלב הראשון הפעלנו חוקר לבצע חקירה כלכלית שהממצאים שלה הצליחו להפתיע גם אותי ובשלב השני הגשנו במקביל לבקשה ליישוב סכסוך גם בקשה לצו מניעה האוסר על הבעל לעשות כל שינוי בנכסים המשותפים שפורטו לפרטי פרטים בבקשה.

כעבור שבוע עורך דינו פנה אלי ואמר שפניו של אילן לשלום ללא תנאים מקדימים.

השבתי שאסכים למשא ומתן רק לאחר שישיב לה את המרצדס שלה, את מפתחות הבית וכרטיסי האשראי.

מסר חשוב לנשים: גם אם את חושבת שמשרת חייך היא גידול הילדים המדהימים שלך, יום יבוא והם יפרשו כנפיים ואת תישארי לבד בקו. ותמצאי את עצמך תלויה כלכלית בבן הזוג שלך ומפחדת לקום וללכת.

מסר חשוב לגברים:  תפרגנו לאישה שלכם לצאת לעבוד, גם אם זה מאוד נוח שהיא בבית עם הילדים, כי: 1) גבר חזק יתמודד יפה מאוד עם אישה חזקה לידו. 2) אישה שיוצאת לעבוד ומרגישה טוב עם עצמה תפגין את זה גם בבית. 3) בסוף התסכול ייצא רק עליך.

אולי יעניין אותך גם

אין ילד רע – יש ילד שרע לו

"אין ילד רע – יש ילד שרע לו" את המשפט הזה אמר יאנוש קורצ׳ק והסביר שאין ילד שהוא רע במהותו, יש ילד שרע לו בחיים

חישוב מסלול מחדש

לפני חודש סיימתי הכשרה מטעם לשכת עורכי הדין בשיטת גירושין בשיתוף פעולה. שיטה גאונית שלדעתי הקדימה מעט את זמנה. שהרי רוב ציבור המתגרשים עדיין לא

התעללות בקשישים

הטיפול בתיקי משפחה לעיתים גורם לי להתמסר לתיק, כאילו הייתה זו מלחמה על המשפחה שלי. כל שנותיי במקצוע לא הכינו אותי להתמודדות עם טיפול בתיק

צוואה הדדית האומנם?!

התיקים הסבוכים והמרתקים ביותר בתחום המשפחה הם דווקא תיקים של צוואות וירושות. הסיבה לכך טמונה בעובדה, כי "השחקן המרכזי" של ההצגה נעדר, ועל היושב על

קשת בענן

״החברה הזו היא הבייבי שלי – את בחיים לא תראי ממנה שקל״. דימה הביט בתמר במבט חודר בספסלים ליד הכניסה לאולם המשפט. תפסתי לה את

מנת יתר

היום הנסיך צ׳ארלס יוכתר למלך אנגליה ואשתו קמילה (אהובתו משכבר הימים) תוכתר למלכת אנגליה. ארמון בקינגהאם מעסיק לא רק את אנגליה, אלא מיליונים ברחבי העולם.

ווטסאפ
Back top top