Skip to Content Contact Us

במקום שאין אנשים השתדל להיות איש

בגיל 55 אמיר הגיע לפסגה, הוא היה נשוי ואב ל-3 ילדים, עורך דין מצליח ובעליו של משרד יוקרתי שהעסיק 10 עובדים שכירים ועסקים רבים נוספים.
ביום בהיר אחד הוא קיבל אירוע מוחי והפך לסיעודי. בזמן שהותו הממושכת בשיקום, כאשר היה מנותק לחלוטין מהעולם, התגלו לאשתו בגידותיו הרבות במהלך חיי הנישואין. ואשתו, לא היססה וזרקה אותו מחייה מבלי לגלות טיפת אמפטיה למצבו הסיעודי, תוך שהיא מגייסת נגדו סוללה של עורכי דין שגרמו לו למכור את משרדו ועסקיו.
במראה החיצוני הוא אומנם היה "מעוות" (בלשון המעטה), אך בפנים בערה נפש גברית וכובשת, שחרף מראהו החיצוני, הצליחה לכבוש את ליבה של גלית – בחורה יפיפה, גרושה, בת 50.
בתוך מספר חודשים היא עברה להתגורר בדירתו והם חגגו את פרק ב' של חייהם בחופשות חובקות עולם. באחת החופשות הוא כרע ברך והציע לה להינשא לו.
שלושת ילדיו מיהרו להתנות את הנישואין בחתימה של גלית על הסכם ממון שיבטיח את היקף הירושה שלהם.
גלית, שאהבה את אמיר בכל ליבה, הסכימה לחתום ולו מן הטעם שהיה לה ממון ורכוש רב משלה.
כעבור 15 שנות נישואין מאושרות הלך האב לעולמו ועוד לפני שהחול מעל קברו של אביהם הפך למצבת שיש, ילדיו דרשו מגלית לפנות את דירת מגורי אביהם, כאשר הם "מנופפים" בשחצנות וציניות בהסכם הממון עליו חתמה 15 שנים קודם לכן. הוראות הסכם הממון ברורות – "לא מגיע לך כלום!" כך הם אמרו לה.
גלית הגיעה אלי רק כדי להתייעץ. השאלה הראשונה ששאלתי אותה היא – האם אמיר ערך צוואה? היא השיבה שככל הידוע לה – לא, כי כאשר דיברה איתו על העניין, תמיד אמר "אחריי המבול".
באותו הרגע לא הצלחתי לכבוש את חיוכי. אמרתי לה שתיתן לילדיו להנות מהספק עד שיגישו צו ירושה לרשם לענייני ירושה.
וכך היה – בתום 30 ימי האבל, קיבלו ילדיו של אמיר דחיית בקשתם כפי שהוגשה, לאור העובדה שהוא נשוי, ולפי חוק הירושה אשתו (גלית) יורשת מחצית מרכושו.
הרכוש, שכלל 3 דירות על רכס הכרמל בחיפה, דירות בגרמניה ובקנדה וכספים רבים נזילים אמור היה להתחלק חצי חצי- חצי לגלית וחצי ל-3 הילדים.

מוסר השכל
1. אל תפחדו לערוך צוואה. השמועה אומרת שעריכתה היא דווקא סגולה לאריכות ימים.
2. הסכם ממון לא לעולם מחליף צוואה, גם אם אתם כותבים בפירוש בהסכם שלאחר המוות בת/בן הזוג אינו יורש כלום. לאחר המוות חל חוק הירושה בלבד.
3. ערכתם צוואה – תעדכנו את היורשים שלכם בדבר קיומה ותגלו להם היכן היא מופקדת.
4. הסכם ממון שלא משלימה אותו צוואה המפרטת הוראות ברורות לחלוקת רכושך לאחר לכתך, שווה כקליפת השום.
5. וגלית- גלית לבסוף וויתרה על חלקה לטובת ילדיו, לא לפני שדאגה לצטט להם משפט ממסכת אבות פרק ב':
"… אֵין בּוֹר יְרֵא חֵטְא, וְלֹא עַם הָאָרֶץ חָסִיד, וְלֹא הַבַּיְשָׁן לָמֵד, וְלֹא הַקַּפְּדָן מְלַמֵּד, וְלֹא כָל הַמַּרְבֶּה בִסְחוֹרָה מַחְכִּים. ובִמְקוֹם שֶׁאֵין אֲנָשִׁים, הִשְׁתַּדֵּל לִהְיוֹת אִישׁ".

 

הסכם ממון

תגיות קשורות:

אולי יעניין אותך גם

פעם ראשונה "טעות" פעם שנייה "טיפשות"

השעה הייתה 23:00 בלילה כשעל צג הטלפון שלי הופיע השם של שירן, קרובת משפחה שבחלוף השנים הפכה לחברה. היא נשמעה מבוהלת וביקשה להיפגש עכשיו. כיאה

ציפור אחת ביד

יהודית, אישה פשוטה, בת 70, צנועה, אחות בפנסיה. בגיל 48 היא החליטה לשים סוף לזוגיות המתעללת שבה היא חיה במשך שנים והתגרשה. את אהרון היא

שאלת קיטבג

שאלת קיטבג אני אומנם בלחץ היסטרי בגלל דד ליין בלתי אפשרי של הגשת 2 סמינריונים עד סוף החודש, אבל לא יכולתי לוותר על הסיפור של

אַבּוּ עָלַי

אַבּוּ עָלַי כבר כמעט חודש שאני כותבת את עבודת סיום התואר שלי. עבודה אמפירית שחוקרת השפעות חיצוניות על תוצאות של הסכמים. לקחתי כמה הסכמים שבאמצעותם

חמות או לא להיות

חמות או לא להיות איתן ואלינה הכירו בטכניון. היא הייתה קופאית במזנון והוא סטודנט לתואר שני בהנדסת תוכנה. היא עשתה לו פרפרים בבטן. הוא לא

צוואה עם נשמה

היא הגיעה אלי במטרה לערוך צוואה. אישה דתיה, לבושה בצניעות וחובשת כיסוי ראש. "אני רוצה לערוך צוואה, אבל לא צוואה רגילה – צוואה עם נשמה".

ווטסאפ
Back top top